Jag erkänner...

Jag erkänner...jag är helt kass på att titta på innehållsförteckningen på mat jag köper! (Men ni kan ju inbilla någon annan om att jag är ensam om den saken, för jag tror minsan det är fler med mig som inte kollar där!)

Men nu när jag läser på Aftonblandet va det egentligen är för snusk man stoppar i sig...

Är nog tur att jag fick i mig min middag innan jag läste detta, annars hade jag nog vart utan mat som igår...

Nog för att jag viste innan att korv innehåller massa snusk, men..."princip all falukorv på marknaden innehåller minst en tredjedel vatten - och stabiliseringsmedel som tidigare var förbjudna - för att den inte ska ramla isär."

Eller att "över en miljon svenska kycklingar är varje år så illa medfarna under sin uppfödning att de inte kan bli mat, eller ens smuliga delar i nuggets. Landets enda kravmärkta kyckling kommer från Bosarp i Skåne."

Man ska tydligen undvika allt vad bokstavskombinationer, E202, E331 och så vidare, heter...

Jag tar nog och struntar i glassen till efterrätt (för det är stor risk att den innehåller 50 % luft, och en kombination av bland annat vegetabiliskt fett, fettsyror och aromämnen)...

Ska nog ta ett glas vatten istället!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: Tack så mycket =)

2008-11-13 @ 14:55:19
URL: http://feelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0