Tre dagars inskolning!

Läste nu i Aftonbladet om tre dagars inskolning på förskola. KOLLA HÄR

Jag jobbar på förskola och testade att ha så kallad tre dagars inskolning i början av denna termin. Flera av de som jobbar på sama förskola hade testat det förut och berättade att det va det bästa som fanns! Jag va lite misstänksam att det kunde gå så pass snabbt... Men det va helt otroligt. Tre dagar, sen va det klart!


På min avdelning hade vi det på fyra barn, och vi har precis haft avslutningsamtal för samtliga inskolningar. Alla föräldrarna va jätte nöjda. Alla barnen hade gått på förskola tidigare ingen hade testat detta.

I vanliga fall är inskolningen utdragen, korta stunder, lång period (upp till tre veckor!), föräldrarna ska sitta och va tråkiga o läsa en tidning eller dyl, sedan flytta ut i personalrummet...långdraget och trist för alla.
I en tre dagars inskolning är föräldrarna med i verksamheten (alla föräldrar va jätte nöjda med insynen dom fick  i vad vi egentligen gör varje dag).

Jag ska bara köra denna inskolningen i fortsättningen! Den är kannon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag måste säga att jag oxå älskar den! Superbra!

2008-10-29 @ 22:28:45
Postat av: amsibamsi

Allt går mycke smidigare för alla med den. Sen är det såklart att den inte passar för alla barn, man måste ju alltid anpassa inskolningen till det indviduella barnet!

2008-10-30 @ 17:54:05
URL: http://amsibamsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0