Rånade du en bank när du va 16?

Idag va jag redo! Både kofta och tjock tröja under dunvästen, o vantarna i högsta hugg! Men...tror ni jag fick andvändning av dessa??? NOPPE Det va inte alls så kallt imorse som det va igår (då ja va halft ihjäl frusen när ja kom till jobbet).

På vägen ner till stationen (flempan) fr visätra(my home), gick jag som vanligt genom skogen för att spara tid (ja får alltid springa ändå). Då står det två orage-klädda män o städar upp där i skogsdungen. Det är ju bra kan man tycka. Ända tills man ser va det är för skräp...nyårsraketerna som hamnade där för tie månader sedan! Det lär komma snö när som hellst, och det kommer hur som hellst nya raketer om två månader. Och NU städar dom upp gamla halvruttna raketrester...
Det såklart att det inte bara va det dom städade upp, men förstår ni vad ja menar? Vad e syftet? Man rustar inte upp skogen för att det ska se nogelunda schysst ut, utan för att man måste göra det och snart är det försent innan allt är fast fruset o gömt under snö... Säger bara en sak, har ni en val möjlighet. Flytta inte till Visättra!

På jobbet blev jag på glatt humör...kan jag annat när mina fötter blir attakerade av pussar för det är "tatt-huve" på dom..haha...



Läste i metro att en 16 åring hade rånat swedbank i Halmstad (och flytt på en cykel) han greps senare....
Vad är det som får en 16åring att råna en bank, vad gjorde jag när jag va16?
Vad är det som får en 16 åring att göra så? Är han i extremt stort behov av pengar, uttråkad, eller tyckte han det verkade enkelt och kul och inte hade nått att förlora på att testa... Är det bara jag som stannar upp o tänker va fan det är som gått fel? konstigt hur som haver...

Imorgon ska ja gå o shoppa me Anders. Han ska på nån jobbfest på fredag och behöver ny skjorta. Tror ni jag kan lura in han på GAYone...gateone...haha.
Antar att han också ska försöka övertala mig att laga ett nytt lass me köttfärssås som han kan leva på över hösten...

Nu ska jag äta glass till idol...jag vet inte hur det ser ut i er frys men min e fullproppad med mina favorit föda...
min frys
va ska ja säga...glass värmer i höstmörkret! äh, behöver faktiskt ingen ursäkt till att äta glass som vissa andra..haha

Kommentarer
Postat av: E

sluta suktas mongo : )

haha. fladers like your sååås. om du hade varit här så hade jag också pussat på dina tatt fötter.

finally så hittade jag min gina tröja ;p

2008-10-01 @ 22:50:23
Postat av: SandraLi

Hahah söta strumpor! Tur att man har ett jobb där man glatt kan visa upp dem.

Vad det gäller glassen så är jag så avundsjuk på att frysen är full. Min ekar så fort jag öppnar den.

Imorgon är dte min ätardag. kanske ska köpa hem ben&jerrys :-)

Du hänger väl på den 18e Okt? Då är det dags för en favorit i repris:-)

Kram

2008-10-02 @ 19:14:01
URL: http://ihuvudetpasandrali.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0