påsk-helg på landet

Påsk-helgen firades som sagt på mitt landställe i Håbo Tibble. Har verkligen varit toppen väder hela helgen så jag har försökt låta min svenska vinter-bleka-hy samla så så mycke d-vitamin som möjligt! Med eller utan resultat återstår att se, men lite solarium är nog precis vad som behövs för att sätta sprätt på kulören :)


Påsk-lunchen i solskenet bestod av: ägghalvor med majjo o räkor, köttbullar och rödbets-sallad, inlagd sill, västerbottenpaj, böckling och snaps!


Till middag på påskafton grillade vi lammracks, va super gott. Det lilla söta husen är världens finaste lekstuga som snart kommer till andvändning igen!


Jonny va hemma, så vi lyckades få av plåtarna av polen. Trotts att jag låg o götta mig rejält i solen och låtsades att det va sommar, så va polen helt botten frusen!

Mycke påskgodis o massa mat här säkerligen medfört en rejäl vikt uppgång...haha...o det hör till!


Kommentarer
Postat av: sabina

sv: ja, den finns kvar. köpte den förra veckan :)

2009-04-12 @ 17:46:35
URL: http://mylittlepowny.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack så mkt för kommentaren på min blogg :D



Visst var det himla fint väder idag, härliga bilder :D

2009-04-12 @ 23:00:35
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0