En konflikt på arbetsplatsen som kommer störa min helg!

Jag har gått o små retat mig hela veckan på en kollega som kommit lite försent VARJE DAG, och idag gick det över gränsen... Hon ringde (för omväxlings skull) och berätta att hon skulle bli 5-10 min sen. Visst visst säger jag, det kan hända vem som helst, det är lugnt Men människan dök upp 50 MINUTER senare! Var på jag va i eld o lågor, jag ska in o ha min inskolning o har inte kunnat förbereda över huvud taget pga att människan inte kommer i tid! Hon fick sig några rejält bestämda ord av mig, sen gick jag in för att sätta igång me inskolningen...
Jag får under rasten reda på av andra kollegor att denna människa sedan stått o grinat på gården för jag va så arg...jag garvar lätt åt den saken eftersom även dom sa till henne att jag hade goda skäl till agera som jag gjorde.
När jag kommer tillbaka fr rasten så berättar hon för mig att hon blivit ledsen, och tyckte jag skällde på henne som att hon va ett barn, inte brydde mig om att hon faktiskt har barn o man kan bli försenad då, och hon hade inte laddat mobilen så hon kunde inte ringa o säga att hon blev senare än va hon först beräknat...
Jag förklarade då att:
* på en arbetsplats så är det viktigt att kunna hålla isär privatliv och arbetsliv. Hur är det med arbetsmoralen?
* att mobilen är oladdad när man har ett sånt körigt liv som hon påstår att hon har, är oansvarigt
* att man har barn, betyder inte att man får komma sent, vi har ingen flex-tid. Har du svårt att komma iväg får du gå upp tidigare, eller gå ner i tid...  Din tid är inte mer prioriterad än min för att du valt att skaffa barn, och jag har valt att låta bli!
* inga "hard-feelings" men håll dina tider, för du är alltid sen.
* jag har inte behandlat dig som ett barn, men fortsätter du komma försent så finns det stor risk att jag börjar behandla dig som ett!

Så hon va nog lite arg på mig och tyckte säkert jag va en riktig bitch...men sånt är livet! Alla kan inte älska alla, och jag älskar absolut inte henne, fast jag har inga problem att arbeta me henne så länge hon sköter det hon ska. Jämfört me Michaela har jag banne mig varit riktigt snäll mot henne ;)

Hur som helst så är det alltid lika trist när sånt här händer på fredagar, eftersom det då ligger o retar hela helgen. Iaf för mig... Hoppas det rinner av snart!

Nu ska Carina Berg flytta hem till pernilla walgren på fyran, det kan nog liva upp humöret, iaf om man äter choklad till det!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hallå



Inte visste jag att man fick komma försent om man har barn =) Då ska jag nog börja tillämpa det på jobbet.



Allt bra annars ?



puss

2009-04-04 @ 06:58:16
Postat av: Veronica Rubensson

Så du har gått och blivit tidpolis på "gamla" dagar? Det ät bra.... att någon tagit min roll.

Ha en trevlig helg!

Kramar Veronica

2009-04-04 @ 08:26:57
URL: http://larubsson.se
Postat av: bettan

You go girl! Jobbigt, men starkt gjort av dig att säga ifrån=) Har bytt till blogg.se nu. samma namn, moreofelli.blogg.se =)

2009-04-04 @ 12:29:13
URL: http://moreofelli.blogg.se/
Postat av: SandraLi

Kan det ha varit en viss Anna som kom försent? Men hon har inga barn i och för sig:-/ Berätta, vem var det??? Kramar

2009-04-04 @ 16:23:45
URL: http://Ihuvudetpasandrali.blogspot.com/
Postat av: SandraLi

Jasså har ni lyckats få två Anna på jobbet nu. Vissa människor har ingen skam i kroppen. Har man ett vik så måste man definitivt vara rädd om det. Vilken avdelning har denna människa hamnat på nu då?

Jag får väl ta och komma tillbaka, det behövs vettigt folk på solgården.

2009-04-04 @ 16:37:22
URL: http://Ihuvudetpasandrali.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0