Kladdiga black&white muffins, sååå gott!

49b157304820606a7fbd20989a6768aa.png

Kolla varifrån!

oväntat att det blev muffins va? Haha inte det vackraste men kanske de godaste!













Recept på kladdiga black and white mufffins
200 g smält smör
4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
2 msk vaniljsocker
1/2 tsk salt
5 msk kakao

Vispa ihop ägg, socker, mjöl, smör och salt. Häll över hälften i en annan bunke. Blanda i kakao i den ena och vaniljsocker i den andra.
Klicka ut vaniljsmeten först i muffinsformar (som är placerade i muffinsplåt), sen chokladsmeten över. Grädda i 175-200 grader i ca 15 min.

Det va meningen att jag skulle sätta en bit vitchoklad i mitten av varje muffins innan gräddning, men guss what...JAG GLÖMDE DET SÅKLART!

Men super gott blev det ändå :) Testa!


Kommentarer
Postat av: Frida J

Vi skulle baka på B-språket, självklart gav jag förslaget om dina cupcakes som såg så goda ut och jag försökte till och med få det kopplat med Engelska desserter. Tyvärr blev det inte cupcakesen, men vi bakade ändå inte för läraren kom inte den dagen.



SV: Ja visst såg den god ut! Jag längtar tills semlorna kommer. :)

2009-12-18 @ 20:11:50
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: Frida J

SV: Ja, den här veckan var verkligen stressig. Jag började plugga för dem två proven alldeles för sent så allting vart i sista minuten, men det gick hyfsat i alla fall. Haha, okej, men vad var godast, muffinsen eller cupcakesen?

2009-12-18 @ 20:23:08
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: Frida J

Sv: Okej :D

2009-12-18 @ 22:17:17
URL: http://fridajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0