En frisk fläkt, fy pyttsan...

Jag har alltid varit en väldigt frisk person (peppar peppar), ingen halsfluss, öroninflammation eller öron grejer hela livet. Sånt kan ju veklingar som känner efter för mycke hålla på me...men jag tror jag fått min dos nu den här våren...

I mitten av mars bytte jag jobb, fr en förskola till en annan (som jag jobbade på tidigare). Någon veckan innan jag bytte åkte jag på en rejäl dos feber...Efter knappt en vecka på nya stället åkte jag på maginfluensa, två veckor efter det va det dags för förskole epidemi nr 2, sen va re en hejdundrans förkylning som skaka om både kropp o själ som fick sig en penicillinkur fr spanien för att dunsta!...sen fick jag ögoninflammation! Blev av me det förra veckan TRODDE JAG! Idag knalla jag till jobbet e blodsprängde ögon (såg ut som en riktigt hemsk bakfylla), möter upp michaela o hon lyckas övertala mig att jag nog inte fått det igen...kommer fram med jane till att jag säker är pollenallergiker! Det skulle ju förklara allt så bra! O jane är som ett vandrande apotek, så hon slänger i mig en sån där allergitablett som smakar äpple, jätte gott! Alldeles för gott för att fungera!!!
Michaela kollade på mig o sa..."duuu, det där ser inte så bra ut, det är nog tillbaka..."
Klockan två va re jag som telefon-terra min läkares sekreterare..."TID NU TACK!" Kvart i fyra fick jag komma! Thank you!

Nu är det slut me alla vekling fasoner, jag vill va mitt vanliga friska superwoman-amsi igen!

Det jobbiga e att michaela nyss ringde o berätta att två av av barnen på förskolan fått scherlakansfeber...nice...streptokocker!... Så jag måste å upp en snygg (STOR) lapp om det imorgon... Det ska stå:

"Vårdguiden anser att barns som riskerar att bära på streptokocker bör stanna hemma pga av att anne-marie kräver kontorstjänst om era barn smittar henne igen!"

Enkelt och tydligt! KLART SLUT!


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej. Kolla in filmen om stoppa barn misshandlen på min sida. Budskapet måste runt i världen <3 Mvh Stina

2009-05-14 @ 15:04:04
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Slemeli

Du gjlömde en annan grej som du också fick från jobbet ; ) Hi hi

Guess what

2009-05-15 @ 15:05:59
Postat av: Anonym

fin blogg :D

2009-05-15 @ 23:23:40
URL: http://eexxaakktt.blogg.se/
Postat av: Frida J

SV: Vinken är som kurragömma ungefär. Man gömmer sig och om man blir hittad så ska man gå bakom letaren. Om en som gömmer sig vinkar till mig så blir jag fri och kan springa iväg och gömma mig. Det gäller bara att se till så att letaren inte ser när jag springer iväg eller ser den som vinkar. :)



Hur äre ? :D



Kram

2009-05-16 @ 00:29:50
URL: http://fridajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0