Farsdag och Dalarö

Idag är det farsdag och igår åkte jag till min pappa på Dalarö för att fira det. Valde att ge honom en Melissa Horn skiva och han blev jätte glad. Satt uppe med han halva natten och snacka framför brasan och försökte lära mig att dricka whisky. Jag har ju en inbillning av att man kan läre sig att tycka om allt bara man försöker. Och ja, Black Velvet vart helt ok till sist. Men fy va dåligt jag mått idag...blä... Dessutom dunka pappa på dörren vid tie imorse, och utan jag visste ordet va så blev jag ut-släpad på grannen tomt för att titta på något jätte spännande... Kunde knappt hålla ögona öppna, men det som jag skulle titta på va en älgko som låg i gräset med sina två ungar. Jätte fint! Men sedan när älgarna reste på sig så såg pappa att den ena ungen hade en stor cancer svulst på hela magen... Jag tyckte pappa skulle gå in o hämta bössan och skjuta den men då va dom redan borta...

Väl hemma har jag knoppat på soffan halva dagen... Ikväll är det ensam mamma! Kan det inte bara bli fredag igen?


Kommentarer
Postat av: Emelie

härligt att höra ;-) Yepp, allt är bra här.. själv då? :)

2009-11-08 @ 22:02:26
URL: http://baraemlans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0