Mobil på äventyr...

När jag vakna upp imorse så va jag skit sur! När jag kom hem inatt fr Maries o Thereses fest så fick jag inte med mig min mobil och var den var kändes som en gåta!?
Jag vet att jag hade mobilen i hallen vid halv fyra, då jag försökte få tag på en taxi. Men vart tog den vägen sedan?

Jag har ring till den som en galning. Åkte hem till mamma direkt när jag vaknat. Precis när jag beslutat mig för att ge upp sökningen och istället ringa o spärra skiten...då, då ringer christian. Han har äntligen fått en svar när han ringt till min telefon!

Nu kommer det otroliga. Maries kusin, (christoffer, som jag inte träffat på minst 10år!) knallar ut till sin bil imorse. Väl framme i bilen ser han sin tjejs vattenflaska med fruset vatten i o tänker att han går in med den. DÅ SER HAN EN MOBIL PÅ GATAN! Han plockar upp den, o ser att en person vid namn marie engström ringt...märkligt tycker han eftersom hans kusin heter så. Därför så kollar han om numret stämmer. Han försöker ringa marie men det e upptaget (för jag snackar me henne!) Istället så ringer christian till min telefon, Kristoffer svarar. Dom förklarar läget för varann (fast dom aldrig setts).



Gissa om jag blev överlycklig när christian ringa o berätta för mig. Men han hade då glömt va kusinen hette, men hade ett nr jag kunde ringa. Jag o mamma börja direkt prata om att det kunde ju lika gärna vara en jävla jubelidiot som bara ljugit ihop massa skit. Det finns ju så mycke knäppskallar som bara vill ställa till med problem, så jag skulle inte direkt bli förvånad om det va en dumskalle. Men som tur va så va det Kristoffer!

Så jag åkte till solna o mötte honom. Min mobil måste ha ramlat ut vid första taxi-stoppet. Så den har legat utanför peters hus mellan halv fyra på morgonen fram till runt ett tiden! Och den verkar må hur bra som helst! Tur att det varit så kallt, o inte slask!

Jag ska aldrig någonsin släppa mobilen med blicken igen, o den ska självklart få ligga skönt nerbäddad i sängen hela dagen och tina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0