PAKETINSLAGNING PÅ NYTT SÄTT :)

Jag har ägnat mig åt att slå in lite julklappar idag och tänkte visa er ett nytt sätt som ni kanske kan ha användning av nu när julafton närmar sig!




1. Ta fram papper, sax, tejp, snöre.
2. Klipp av önskad bit papper (om du får över en stump bit, kasta den inte. Jag ska visa sen va ni kan göra med det). Placera det du ska slå in på samma sätt som jag gjort.
3.Vik in ena korsidan och tejpa ordentligt.
4. Platta till pappret.
5. Jämna till kanten om det behövs.
6. Vik, vänd, vik, vänd, vik...ja ni hajjar?
7. Resultatet blit ett dragspel.
8. Pressa och ta en rejäl bit snöre.
9. Knyt en hård knut.
10. Dra upp "drag-spelskanterna", så att en solfjäder bildas. Föst en tejp-vit på solfjäderns baksida så den håller sig uppe.
11. KLART, skit snyggt!

Tänkte visa en till grej va man tex kan göra om man får små stumpbitar av papper, eller göra ändå lätt som en plätt bara för att piffa till ett paket lite extra!

1. Använd dig av en pappersbit som är som en liten kvadrat.
2. Snurra pappret hårt på diagonalen.
3. Jag gjorde två. Blir som hårda pappers rör.
4. Testa, knepa, knåpa hur du vill sätta fast rören.
5. KLART! Skitsnyggt!


Nu har ni något att pyssla med ikväll ;)

Kommentarer
Postat av: emlan

duktig du är! Jag kommer garanterat sno dina knep ;)

2010-12-05 @ 18:26:38
URL: http://baraemlan.se
Postat av: emlan

föresten, as snygga papper! Var har du hittat dessa?

2010-12-05 @ 21:43:14
URL: http://baraemlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0