Barndoms minnen jag aldrig glömmer!

snösnösnösnösnösnösnösnösnö...åhhhhhhhhhhhhhh...try to get over it! Ja, det är det som är i huvudet på mig haha Det spelar ingen roll hur mycke jag stör mig på all äcklig snö, för den kommer me all säkerhet ligga kvar till iaf mitten av mars! Den 15 mars fyller jag år, och jag har alltid insisterat på att jag fyller år på våren! Får jag snö på min födelsedag, DÅ kan jag börja gnälla och göra revolt!

HÄRLIGA BARNDOMS MINNEN
När jag va liten va jag på mitt landställe varje helg. I huset precis brevid oss bodde min kompis Marie. 
Jag och Marie försöka skynda på våren genom att ta massa snö och lägga i varmt vatten, så att den skulle smälta snabbare! Bra idé va? haha Vi hade massa roliga idéer! Vi kunde även få för att att samla hinkvis med kottar på hösten, som vi sedan kastade ut i snön på vintern. Och detta va ju såklart för att ekorrarna inte skulle svälta!
Varje söndag sommartid, brukade vi sitta i vår koja och hoppas på att våra föräldrar skulle glömma kvar oss på landet, så vi skulle få leva i skogen i en vecka tills dom kom tillbaka igen! Detta hände "tyvärr" inte :) Men OM dom hade gjort det så var vi väl förberedda på det mest. Vi hade precis som Ronja Rövardotter samlat vitmossa som vi hade torkat. För ni minns väl alla hästen som björnen skadat, som Ronja plåstra om den med just vitmossa!
Vi satt där i kojan och gnagde på stensöta, det va underbart! Andra barn pallade äpplen fr grannarna, det gjorde inte vi. Vi pallade jordgubbar fr suraste grannen! Trädgårds-fanatiker som han va så märkte han ju såklart det. Han började därför gillra fällor för att se fr vilket håll vi kom in haha Men inte brydde vi oss om det!

Med detta försöker jag nu intala mig själv att jag ska sluta störa mig på det snuskiga vädret och istället se fram emot våren som sakta kommer smygande. Det går inte snabbare för att jag gnäller över nuläget. Och när det känns riktigt piss, som idag: 10 minus o typ snöstorm! Tänk på gamla mys minnen!

Nu messa mamma och fråga om jag ville vara banvakt me henne idag till lilla Isabelle, det vill jag!




Kommentarer
Postat av: Plutten

Svar; Stå upp för ditt arbete! Och låt ingen klanka ner dej för det...du har hand om det viktigaste som vi har, våra barn, nästa generation. "Allt hänger på dej, du spelar en viktig roll". Och det är sant!



Tack, vad skoj att du gillar min blogg!:) Din är inte så dum den heller;) Om du gillar'n så gåre bra att följa mej med bloglovin:)



Stor kram!

2010-02-20 @ 11:52:20
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Emelie

åh, det där inlägget gjorde mig verkligen på bättre humör. Har faktiskt inte heller haft snö på min födelsedag (inte så mycket iaf) se senaste åren, och det är 27 feb. (så nu vet du de, glöm inte att gratta mig ;d haha!) Kram

2010-02-20 @ 18:48:32
URL: http://baraemlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0