Va e grejen med fotboll?

Känns som det bara e jag som dör av tristess av all denna fotboll...det e ju inte en match heller, det e ju varje dag! Och varje dag e det samma visa "-Det här e en viktig match!" VA? Är Sverige me och spelar? svar: nej!

Tv´n e helt grön och massa killar springer runt och jagar den stackars bollen...när dom kommer ifatt den så sparkar dom bort den igen... Då och då missar någon bollen och sparkar någon annan på benet, då lägger man sig ner, grinar och håller för huvudet??? Tror du inte vi såg att det va benet han träffa träskalle? Sen får man ju inte glömma skrika och hojta allt va man orkar så fort bollen kommer i närheten av målet, för det hörs säkert enda till Sydafrika? Och då blir det kanske större chans för mål!?
Och detta ska man stå ut me i drygt 90 min, VARJE DAG! Sedan e det massa trevligt eftersnack...blablabla...öhhh...

Om matchen e så viktig, varför räcker det inte me att kolla resultatet på text-tv?



Bollar är runda, och rullar rätt bra på gräs....det e så mycket roligare att titta på en ny målad vägg som torkar!

Och NEJ, jag tycker inte fotbollspelare är tillräckligt snygga för att väga upp det tråkiga i en fotbollsmatch!

Om man sitter ett stort gäng och tittar tillsammans med VÄLDIGT mycke öl (då menar jag verkligen massa öl), så kanske kanske det kan bli LITE trevligt...en liten stund iaf!

Är det bara jag som känner såhär?
/en bitter amsibamsi...

Kommentarer
Postat av: Mammut

riktigt skojsigt! ;)

2010-06-21 @ 19:14:47
URL: http://mammut.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0