Broccoli Gratäng

Idag testade jag annan skippers broccoli gratäng till middag. Den va riktigt god, så jag lär göra den igen! Lätt lagat dessutom, rekommenderar starkt ;)

·         2 broccolibuketter

·         1 burk keso

·         3 ägg

·         1 dl parmesanost

·         1-2 dl grädde alt sojagrädde

·         10 cm purjolök

·         2 msk smör

Gör så här:

1.     Skölj och dela broccolin i små buketter. Koka buketterna i lättsaltat vatten ca 2 minuter.

2.     Klicka en ugnsfast form med lite smör och häll i broccolin.

3.     Hacka purjolöken och strö den över broccolin.

4.     Blanda ägg, keso, ost samt grädden till en smet. Krydda med salt & svartpeppar.

5.     Slå blandningen över broccolin och gratinera i ugnen ca 20 minuter, 200 grader.

Jag vet inte va anna skipper tycker om att jag hade parmaskinka till...o det struntar jag i också! Jag är ingen vegetarian och behöver lite kött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0