J-VLA BAJSPOTTA

Imorse va huvudvärken borta och humöret va på topp!

Satta mig gladligen på bussen för att åka till tandläkaren. Sedan började gick allt åt helvete...

Såklart kom fetaste tanten i stan och tyckte platsen brevid mig såg j-vligt attraktiv ut (folk ska alltid sätta sig brevid mig!)...SCHMACK så satt jag som ett klistermärke mot fönsterrutan... Sedan kommer en annan tok me fulaste kjolen någonsin...satt bara o vänta på att busschauffören skulle ropa ut i högtalarna "hallå hallå, det verkar som att 80-talet efterlyser en kjol?"... Dessutom så va det ännu en galning (misstänker starkt hon me kjolen) som stank en riktig snusk parfym. Ni vet sån där parfym som bara passar sig i soptunnan eller möjligtvis att spruta me på toaletten för att gömma en ännu vidrigare doft!!!! Om man nu ska dränka sig i parfym på morgonen kan man väl välja en som doftar gott? (shit snacka om botten morgon...o värre blir det!)
Väl hos tandläkaren gapade jag stort och fint och han berömden min snygga kofta :) . Några hål behövdes inte lagas ;) , man kunde nästan tro att allt va toppen...men ack så fel...



Jag har alltid haft ett såkallat "nappbett" (varken över- el underbett jag kan bara inte bita ihop! Låter knäppt, men så är det) och nu har det blivit större...järnspikar (försöker hitta mindre fula ord)! För många år sedan va jag hos en speciallist som skulle se om jag behövde tandställning för detta, men dom kom fram till att det inte va någon idé för att det ändå skulle komma tillbaka. Dessutom va det ingen "skönhetsfel".
Men nu har det blivit större, o varför är svårt att veta. Så nu har jag fått remiss till någon speciallist... Lutar åt operation eller tandställning...tuff-tuff-tuff-tuff!!!!

Visst är det bra att jag går på rutin kontroller minst en gång om året till tandläkaren. Och visst är det bra att dom hittar fel som dom vill hjälpa en med...
Självklart vill jag att dom ska hjälpa mig om jag kan få problem av det här. Men det lär varken bli billigt eller smärtfritt så det är självklart att jag hellre hade velat vara utan den här skiten!

Därför känner jag mig både ledsen och sur...livet är orättvist idag!!!!

Kommentarer
Postat av: bettan

var oxå hos tandläkaren idag för att aga ett litet mini hål. ska ev göra en krona på en tand som jag gjort rotbehandling på. nu sa tandläkaren att det ev kan bli ett stift i stället för att det inte är så mycket kvar av min tand. du vetett stift, där dom kör ner en liten spik ner i tanden med en låtsas krona på typ, som alkisar har för att dom inte har några tänder. kul jul...

2010-10-12 @ 18:40:28
URL: http://ohelli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0