HM paket = Jul afton ?

Igår åkte jag och Christian hem till min mamma. Jag skulle hämta ett paket på gamla rosett livs, min HM beställning hade äntligen kommit. När vi ändå va på plats på passa vi på att åka bil me mamma till brorsan.

"Alla" va hemma hos min bror Thomas och han fru Mia i deras nya hus på (eller man säger kanska i?) Tyresö. Thomas fyllde 31 år, så han bjöd på kaffe & tårta. Hela familjen var samlad.

Vi passade på att snylta med oss 30 flyttkartonger, och pappa körde oss och kartongerna back to Visättra! Nu börjar packandet...uff...

Vi ska ju få va med att välja kakel & tapeter, och det börjar bli dags för att bestämma kakel nu! Fatta stressen!!! Jag har aldrig någonsin valt sånt där förut, och nu har man inte ens gott om tid att gå runt att klämma o känna på alternativ. Väljer vi inget blir det väl basic, vitt så gott som rakt igenom...det vill man kanske inte ha? Jag vill hitta några coola tapeter, en ljus mönstrad fondvägg...toaletten en jag inne på vitt och guld, kanske alternativt vitt och svart...blått e ju alltid frächt, men ack så trist...
Christan jobbar till åtta hela veckan och ingen ville byta. Jag har föreläsning imorn (genus) kväll efter jobbet, på onsdag har jag avdelnings planering...men på torsdag har jag en lucka efter jobbet. Mamma har erbjudit sig att hänga me som smakråd, jag öppnar armarna för hjälpen ;)

När jag kom hem igår kväll så kastade jag mig på HM-paketet. Självklart va en jätte söt stickad puder-rosa tunika slutsåld, och ett par byxor och en grå polo kommer i december...det som va tänkt som höst kläder...typiskt

Men det va ganska mycke ändå. Är nästan som julafton när man får massa på en gång, härligt!
Här är en del av det som kom:


Den här tröjan hade jag föresten på mig idag! Men inte den kjolen...
passar sig tyvärr inte på mitt jobb ;)



Svart polo är jätte snyggt på hösten tycker jag!


 
Lite basic & en söt blus



Mössa & halsduk va gratis!           Hello Kitty pjamas



Bak på pjamas brallorna :)


Hello Kitty morgonrock...sweet!




Ikväll är det CSI, en klar favorit för både mig och Chrstian!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fina kläder : ) Frågan är om mössan kommer komma till användning ?

2008-10-13 @ 22:54:11
Postat av: amsibamsi

på jobbet möjligtvis...va ett barn idag som fråga varför jag inte hade mössa på mig...kunde ju inte svara att jag blir föjävla ful i det!

2008-10-14 @ 22:36:06
URL: http://amsibamsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0