GÅRDAGENS BRAVADER!

Åkte strax innan sju till emelie. Hennes mamma har flyttat till kallhäl, o det va första gången ja va där. Riktigt stekigt snyggt va det! Efter ett glas vin o lite drägglande till Rickard Sjöberg "vem vill bli miljonär", så hoppa vi på pendeln, där mötte vi upp Tirre, vi hoppa av i kungsängen för att vänta in Alina. O självklart fick vi inte va ifred... En man kom fram o presentera sig o berätta som sin frälsning fr gud, och att man skulle ta sonen till sig för att sedan få komma till himlen, o det va för honom den sanna lyckan... Han jobbade heltid med gud, men också jämt o ständigt på sin fritid... Jag kunde inte låta bli att fråga va han får för det, och svaret va:
"Erbjudanden på resor och upplevelser"
"Men, trots att gud är det du lever för och allt du pysslar med, så har d ju ändå en hyra?"
"Ja, men den betalar gud"
"Nä, det har jag svårt att tro...bidrag eller skatte fusk möjligtvis, men gud betalar inga hyror. Men det är bra att du e lycklig"

Sedan gjorde han ett tappert försök att frälsa emelie, mig tappa han nog hoppet om ganska snabbt ;)

Alina kom, o vi gick hem till Emelie Roos. Bra musik, mycket dans, skratt, "jag har aldrig", o drinkar såklart!

Emelie kläcker att jag luktar "romerska bågar" i munnen...vilket jag tyckte va jätte konstigt, eftersom jag ätit nudelwok till middag, inte den smarrigaste andedräkten av det kan ja tro... Men efter en stund kommer jag på att det e drinken som doftar. Likör 43 o apelsinjuice is the shit! Alltid lika gott... ;)

Sen drog vi till MP i jakan, haha... Va jätte kul, Daniel fr hässelby kom också, efter lite tjat. Men han försvann lika fort som han kom, sen försökte han övertala oss om efterfest i Hässelby. Han erbjöd taxi dit o dricka, men jag e ledsen killen, taxi hem fr festen hade nog varit ett bättre förslag...haha...

Efterfest e jätte kul, men det e ett helvete att sova kvar... Man ser inte gullig ut när man ska ta sig hem, o bra mår man inte heller...

Hur som haver blev tirre utkastad...lite för mycket innanför västen kanske. Men jag o enelie drog vid tre.... O jag åkte kommunalt heeela vägen hem (GRATIS haha...nä, jag hade busskortet såklart, men slapp ångesten av en dyr taxi resa...) !!! Bussen till centralen, sen tunnelbanan till skanstull, HELT SJÄLV! Dö tråkigt, men jag hade pratsällskap hela vägen. Föst snacka jag me henrik, som va på den omtalade efterfesten. Sen ringde jag o väckte rasmus, o tvingade han att snacka me mig ända tills jag hade kommit hem ordentligt! DUKTIGT!

När jag kom innanför dörren låg Christian o sov på soffan framför tv´n, söt! Sen sov jag som en stock till ett idag...haha

Idag sysselsätter jag mig med att göra egen musli. Ett under att jag inte brännt den... Den stig i ugnen en timme, o var femte minut skulle jag röra om skiten så det inte bränndes... Men helenas musli ser inte likadan ut... Får se hur den smakar sedan, nu e den brännhet!

Klockan nie e det BECK!!!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHA. SKITKUL KVÄLL : )

och du luktade verkligen romerska bågar

2009-02-04 @ 20:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0