Jag, en blodgivare!

Idag slutade jag klockan tre... När jag kom hem funderade jag om och om igen, varför har jag inget inplanerat jag ska göra? Eller har jag det o har glömt det?

Helt plötsligt när jag satt o kissa tie i fem kom jag på det! SHIT, lämna blod om tie min! f-ck f-ck f-ck... Bena på ryggen o lubba ner till södertappen! Jag hann! Dom tvingade i min en sunkist innan det va min tur...va första gången jag lämna blod och hon som gjorde det på mig va väldigt pedagogisk o lugn...att lämna blod tog 20 min (under tiden skulle jag minsann dricka en sunkist till), sen när det va klart skulle jag ligga kvar i minst 15 min...då försökte hon pracka på mig ännu en dricka! Men jag kom undan me att ag hade lite kvar i den förra (tre droppar), sen ville hon att jag skulle sätta mig i väntrummet o fika ytterligare innan jag gick hem! No way, jag mår bra! Tack för trisslotten, men jag håller på att kissa på mig och jag kissar inte här om jag kan gå hem på fyra minuter!

Fick med mig massa järn tabletter som jag tydligen ska peta i mig i 20 dagar...hmm... Sandra har varnat mig för att man blir hård kistan av dom, om detta stämmer tänker jag absolut inte äta dom så många dagar!

Men nu har jag gjort min del av ett bättre samhälle för idag...
Nu ska jag ringa in min Hm beställning! Sånt får mig att må bra på riktigt ;)


Kommentarer
Postat av: Frida J

Det var bra gjort, att ge blod till en som verkogen behöver det. :)



Sv: aa, det kan vara proppfullt så att det knappt går att stänga skapdorren när man har idrottsklader och en stor dunjacka i skåpet. :)



Jaha... Okej.

2009-02-19 @ 21:38:20
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag vill också lämna blod : (

2009-02-20 @ 15:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0