INGEN LÄKA???

Igår va jag och stor handla julklappar med emelie och tirre. Det va jätte kul, och jag är verkligen extremt bra på att handla grejer kom jag fram till (oväntat va?), såg ut som en riktig pack-åsna! Jag kunnde ju knappast komma varken in eller ut ur butikerna pga bredden på mig me alla kassar!!! haha

Men det blev väldigt tungt, när schmpans armarna började hänga vig knävecken va det dags att gå o äta! Men då började det vanliga lunch problemet, var fan ska vi går? Alla var sugna på typ thai-nudlar, men ingen ville gå till Kungshallen. Där är ju hemskare än helvetet! Trångt, rörigt, hög ljudnivå...o alla dessa brickor överallt gör mig tokig! Så vi gick o åt på mongoliska restaurangen på sveavägen...
Emelie ville ha nudlar, med grönsaker. Låter ju enkelt för vem som hellst. Ett vegetariskt alternativ me nudlar, inga problem... Dom hade en rätt som hon tyckte lät bra, o fråga om det gick att få det utan räkor. Då fick servetrisen tupp juck!

-Inga läka? Valfö inge läka? Ploblem söket...hmm...läka gott! (samtidigt som hon säger detta försöker hon hålla för ordet räka på menyn...fråga mig inte varför..haha)

-Ok, jag förstår inte riktigt varför det ska va så svårt. Men om jag tar den här då, stekta grönsaker med ris, fast med nudlar istället? Går det bra?

-Hmm...nää...eler...jooo..5 kr extraaa

- Ja det går bra

-näää, 50 kr extre me nudlaj!

- Driver du eller?

Då kom en annan servitör istället och tog över. Det va inga problem att få drt första hon ville ha... Varför ska allt bli så mycke krångligare än vad det är ibland? haha


Tirre & Emelie


Jul é kul!


Min mat, med LÄKA!!! :)

Kommentarer
Postat av: Slemeli

INGEN LEKA ?

haha. Doris LOVES me. och som du kanske har märkt så är min lur KAPUTT och jag känner mig handikappad utan den !

2008-12-22 @ 23:58:12
Postat av: Anonym

fan va gott det ser ut. blir fan lite hungrig

men dom va lite snåla på grönsaker !!!

2008-12-22 @ 23:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0