J-vla COM HEM!!! skåne idit!

Våran tv e heeelt celebral...o den har varit det i drygt en vecka. E digitala störningar på nästan alla kanaler... Christian ringde igår till com hem o fick snacka me någon skånsk brud, o det löste ingenting... Hon påstod att hon skulle skicka en fraktsedel, o vi ska skicka in våran boxer, när vi gjort det får vi en ny tillbaka...

Betyder detta att jag ska vara utan tv i flera dagar??? Varför kan inte en meckare nisse komma hit på en gång o fixa? O varför måste vi skicka in den här gamla boxern innan vi får en ny???

JAG FICK TUPPJUCK!
Så jag ringde upp idioterna så ja själv skulle få svar på mina frågor...

En skånsk kille svara (hmm, poppis me skåningar på den arbetsplatsen tänkte jag)... Han presentera sig, sen följde en oändlig tystnad av han,.. Jag presentera mig o berätta att det e knas me min tv...

han fortsätter vara tyst...jag tror nästan samtalet har brutits, eller att han kopplat bort mig med flit för han hör att jag försöker lägga band på min ilska, men kommer snart att explodera!

Men han va kvar...ja berättar drabblet me fraksdel som hans kollega sagt till min sambo, o jag frågar om det stämmer, och om dom inte kan lösa det på annat sätt?

Nej då, de e ända sättet förklarar han, sedan frågar han vart i stockholm jag bor...söder svarar jag snabbt o aningen surt. Lång tystnad igen..."Södermalm menar du" säger han på extremt grötig skånska... "JA".

Hur ska jag ha kunna ha någon aning om att han satt o jobba i Malmö??? det förstod jag först efteråt...

"Men vi har ju sågott som ingen tv nu, sen ska vi skicka in boxern, då kommer vi inte ha en ända kanal! Vad tycker du jag ska hitta på då om kvällarna, lösa korsord eller???"

"jao, dejt e soo dejt fugeeeerar vett duuu...deeejt e olyckliga omständigheeetej"

Hur kan skåningar låta så lugna!!! Det här e ett allvarligt problem!!! Jag behöver min tv!!!!

Han förklara att vi självklart ska bli ersatta för antal dagar vi varit utan tv, enligt paragraf tjollimoj kollifjosk. Jag fatta nada, men jag håller minsan räkningen på hur många dagar det handlar om din lilla SPITTEKAKA!

Och inga pengar kan ersätta mitt CSI!!!




Förlåt SandraLi, men du måste förstå min frustration!!!!

Kommentarer
Postat av: Frida J

Okej, den gråa :D , Hha, aa, om du ångrar dig sen så får du säga till. :) men kolla här : http://www.designadinblogg.se/2007/october/lagga-in-en-egen-bild-som-header.html



Bredd på headern: 1100 px Höjd : 500 px

2008-12-30 @ 22:08:02
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: Frida J

SV: Självklart. Men då måste jag ju logga in på din blogg.

2008-12-30 @ 22:17:39
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: Jen

åh va kul att höra!

Tack så mycket :D

2008-12-30 @ 22:36:35
URL: http://littledessert.blogg.se/
Postat av: Olessia

:D hej heeej, gott nytt år

2008-12-30 @ 22:48:49
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: SandraLi

Äh det är lugnt. Jag lever i gröten varje dag nu:-)

Hoppas det ordnar sig i alla fall och att ni får en trevlig nyår. Vill se bilder sen;-)

Kram

2008-12-30 @ 22:52:51
URL: http://ihuvudetpasandrali.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0