Julmat!

Söndagen har jag ägnat tillsammans med min mamma.  Vi skulle förbereda julmaten.

så vi började med att åka o handla på vivo vid fridhemsplan, efter det åkte vi hem till henne o satte igång. Jag tyckte det va lika bra att griljera "min" julskinka samtidigt, så jag gjorde två. Fast den vi ska ha på julafon (mammas), testa jag en ny grej me. Gjorde en pepparkakasgriljering istället. Den vart jätte god! Istället för ströbröd på hade jag smulat sönder pepparkakor! Anorlunda, kul & gott! Vi la också in sill, och gjorde sillsallad! Jag gillar inte sillsallad någe speciellt, men alla andra gör ju det. O det SKA stå på julbordet!

När jag kom hem skiva vi direkt upp halva skinkan, och åt lite julmat. Köttbullar, sill, skinka, rödbetsallad...

Jag har lovat Anders att han kan komma förbi i veckan och hämta lite skinka, han behöver det!





Nu ser jag fram emot att krypa ner under filten i soffan och äta lite Ben & Jerry....MMMMMmmmmmmmm


Kommentarer
Postat av: Frida J

Sv: hahaha, ska lägga in en nu med detsamma! :D <33



Såklart ja blir! Du lyckas alltid hitta rätt julklappar. (: ,



Hur går de me besökarna?

2008-12-21 @ 20:41:10
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: evelina

vad tycks om min nya design? :P

2008-12-22 @ 03:03:54
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: soeticz / gör bloggdesigner billigt :)

haft en bra jul? :)

2008-12-25 @ 22:14:15
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0