Amsi´s Dajm Chocolate Cookie (garanterat fritt fr GI)

Jag och Christian åkte till Skärholmen direkt när vi vaknade. Lägger snart upp bilder på vad jag shoppade där. När jag kom hem gick Christian till tvättstugan, och jag bakade kakor! haha Det tycker jag är en bra fördelning...



Kolla vilka BAUTA KAKOR!



Receptet
AMSI`S DAJM CHOCOLATE COOKIE

3 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2 ägg
4,5 dl farinsocker
0,75 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
200 gram mjukt smör
6,5 dl havregryn
0,5 dl mjölk
300 gram hackad favorit choklad (MARABOU DAJM lätt)


¤ Sätt ugnen på 200 grader.
¤ Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en skål.
¤ Vispa äggen lätt, blanda därefter i farinsocker, strösocker och vaniljsocker.
¤ Vispa med elvisp, rör i smör. Häll i havregryn och rör om ordentligt!
¤ Tillsätt mjölblandingen, vispa, ner med mjölken.
¤ Arbeta ihop degen. Hack chokladen grovt. Rör ner.
¤ Klicka (med hjälp av två matskedar) ut smeten på tre plåtar, fem kakor på vardera plåt!
¤ Grädda 15 min, låt kakorna svalna på plåten.

ÄT!


Jag har en så länge bara fått i mig ½, men dom e skit goda!

Kommentarer
Postat av: Lindsay

Mums va goa de ser ut å va... Kanske man får smaka en om man är riktit snäll ;P

2008-11-01 @ 20:12:38
Postat av: amsibamsi

SJÄLVKLART får du det! Jag har 14 ½ kvar...försöker få Christian att äta, man han e ju inte så mycke för söt saker...

På måndag åker allt som e kvar me till Sandra på jobbet! haha

2008-11-01 @ 20:16:09
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Postat av: mandan

Så här mot jul passar det ju perfekt att få gratis presentkort, Om du blir medlem på Supergratis via denna länk så kan du samla ihop poäng som du sedan kan växla in mot presentkort i en massa olika butiker, lotter,biobiljetter,en ipod shuffle och mycket mer helt gratis:

http://www.SuperGratis.se/?r=50207

Glöm inte att aktivera kontot via din mail.



Skulle du vilja få hem gratis presentkort från hm, gina tricot och jc direkt hem i brevlådan bara genom att enkelt samla poäng? Då tycker jag att du ska klicka dig in här och bli medlem:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=128



Hoppas du får en trevlig lördag:)

2008-11-01 @ 23:12:53
Postat av: Ellinor

Svar: blondinsharpen tackar ;)

Mm det där ser gott ut!

2008-11-02 @ 11:26:49
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: amsibamsi

Vad glad jag blir av alla kommentarer :)

2008-11-02 @ 12:37:07
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Postat av: Emelie

den gör ju ont. lurade på den på folk i helgen utan att säga något och resultatet blev att jag satt och väntade med nöje och att man efter ett tag började höra AJ AJ. shit mina läppar känns skitkonstiga. det typ sticker i dom

men vill man bli fin får man lida pin :p

2008-11-02 @ 17:01:21
Postat av: amsibamsi

Lipplumpern ja! haha Haha Skadeglädje e den enda sanna glädjen! hahah Men som sagt, ska man vara fin får man lida pin!

2008-11-02 @ 17:06:11
URL: http://amsibamsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0