Måndagar suger!!! Erkänn att ni tycker det samma!

När gud skapade veckans sju dagar, bestämde han då i samma veva att måndagar skulle va den dag som skulle suga mest??? Eller va det ett extra tillägg han gjorde några år senare när han kom fram till att människan glider allt för mycke runt på bananskal hela veckan lång...

Började morgonen med att två tåg va inställda! Såklart, det va ju lite halt...fast det hette "fordons brist"...dom brukar ju byta namn på förseningarna titt som tätt...förra veckan va det ju "signalfel" flera dagar...
Ringer till jobbet och säger att jag blir sen, men berättar att jag har med mig rulltårta "Du kan få komma hur sent du vill i sånna fall!" fick jag som svar...haha...
Jag kommer äntligen på ett tåg, och får sittplats (helt otroligt, va knök-fullt)..."nästa älvsjö"hörs i högtalarna..hmm...då e det dags att tränga sig förbi folkmassan. Nästa lyfta tanterna förr att komma runt dom... upptäcker att dörrarna inte öppnas!!! PANIK! Dörr j-veln fungerar inte... ojojoj...nu skulle superkrafter varit toppen, flyga över hela packet, eller varför inte teleportera sig igenom den dumma tåg dörren! "J-vla dörr j-vel" får jag ur mig..ser hur tanten bakom mig tittar på mig och tänker: bortskämda unge, på min tid hade vi inte ens dörrar att svära över... Skönt att jag slapp höra henne säga det, för då hade jag aldrig hunnit av tåget i tid. För jag hann nämligen av! Med nöd och näppe!!! I tid till jobbet kom jag också, otroligt nog!

På jobbet va det...som vanligt..torftigt me personal!


Är jag ensam om måndags problem, och måndags ångest???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0