En tight dag på stan me emelie!

Anders var bakis och stannade hemma och drog något gammalt över sig...

Jag stressade som satan till tåget och hann med det, som vanligt i sista sekunden haha

Mötte upp emelie på centralen, där drog vi direkt till Rågsved och hoppas så in i norden på att dom fått in rätt färg och längd på löshår...


 

 



Rågsved påminner lite om visättra...och butiken där löshåret säljs "peprah kosmetik" är verkligen ett kapitel för sig!

 



Har aldrig sett så mycke prylar på en o samma gång, dessutom i så litet utrymme!


 

 



Självklart hade vi våran vanliga otur, det fanns inte det håret emelie va ute efter...så det vart bara att åkte tillbaka till Drottninggatan och gå in på tajmahal!




Vi slinker in på HM för att hitta ett rosa linne där inne...då emelie märker att ALEXANDER (som åkte ut ur idol, och fick skivkontrakt direkt) är inne på HM också, med sin flickvän!!! OMG Vi får hjärtstillestång båda två och VET att vi måste få en bild på han! Men hur? Och man känner sig ju sjukt jobbig och fjortis varning som tusan som terrar han när han e i sthlm för att ha trevligt me sin tjej. Efter mycke om och men stammar jag fram till han att jag skulle jätte gärna vilja ta en bild på han. Han blev jätte glad! Ni kan lite på att han har en "go" dialekt! Haha


Min och emelies mage gjorde en frivolt!

Mitt i lyckoruset började maskerad ångesten ta fart. Samtidigt va vi båda sjukt hungriga... Men innan jag gick med på att äta ville jag kolla när flirt fashion  och Buttricks stänger...det visade sig va ganska lugnt med tiden.

Så bar det av till tacobar på Vasagatan...funderade en sekund på att ta något annat än natcho deluxe, men jag vet ju hur besviken man blir om man inte tar det. Varför ändra på ett vinnande koncept?  Haha



När vi kom ut från tacobar öste regnet ner..fu-k fu-k fu-k...snusk regn och stressen upp i halsgropen! Inte prövat en ända outfit än och tiden rinner iväg. Dessutom var vi nu tvungna att springa förbi systemet...Nu kom hjärtinfarkten! Det va banne mig kö utanför systemet ända bort till pizza hut!!! Ändå e det över en halv timme innan dom stänger...vi tvingas ställa oss i ösregnet och köa...


    


Visste ni att man köar 8 år av sitt liv, det är sant!

Det gick ganska smidigt på systemet trots oddsen.

Upp på Åhléns för att hitta ett svart sammetsband att ha runt halsen. MEN GLÖM! Dom hade inte det, vi blev hänvisade till en "band-butik" på kungsgatan, eller NK...Bandbutiken va stängd, men Nk hade det! Tack gud! Haha


NEXT STOP BUTTRICKS

På Buttricks e det alltid massor me folk, trångt och ganska varmt. Emelie fick en svett-attack och fick för sig att hon va i klimakteriet...förra veckan trodde hon att hon hade en hjärntumör för att hon hade ont vid ögat...haha...

På buttricks va alla dräkter sjukt fula. Dom hade en superwoman dräkt för uthyrning och jag fick kolla på den...hmm...jag frågade om dom inte hade någon som va lite mer sexig, då frågade hon vad jag mena med sexig (puckobert?)??? "inte pjamas, utan tight och kortare kjol!", nix pix det va bara att glömma!


Flirt fashion va den ända butiken som hade ett hyfsat utbud av kläder ja kunde tänka mig. Men vi va inne i varenda snuskbutik vi kunde hitta i närheten. haha

Prövade 3 olika


 


RÖDLUVAN

 


MATROS FLICKA

  


SNÖVIT

 



 

Vilken tror ni jag valde? KOMMENTERA!!! Haha


Efter detta hoppade vi fr HM till HM för att hitta det rosa linnet i rätt storlek som emelie sökte, men det fanns bara inte.
Ett varsitt strumpband fick vi tag på iaf! SO HOT ;)


Jag dricker aldrig öl, men konstigt nog vart jag jätte sugen på en. Och var passar inte bättre att avsluta dagen med en öl om inte på Harry B James(? haha), mitt gamla stammis hak (många år sen haha)




Efter detta hade emelie bråttom hem eftersom hon skulle träffa malin på kvällen. Hon hinner till tåget hon tänkt sig, men sitter som vanligt och drömmer (kanske har med klimakteriet att göra?) och missar att gå av vid sin tågstation och kommer sent ändå.

Goddag yxskaft


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ditt sätt att skriva på äger. Haha

Man får sig alltid ett gott skratt : ) Jag vet svaret på va det blev. Men den som väntar på något gott

Btw så tycker jag att den där öl bilden på mig inte va den snyggaste jag har sett

2008-10-13 @ 22:57:17
Postat av: amsibamsi

haha tack gumman :)



Du är lika självkritisk som vanligt! Den va jätte fin!

2008-10-14 @ 22:38:13
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nu blev jag sjukt sugen på en deluxe. ÅÅÅ

Me like

2008-10-15 @ 23:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0