En dag som "argbigga"!

Idag va det tisdag, och det va riktigt höst väder

Det va som vanligt massa personal som va borta på mitt jobb...det är mer vanligt än att alla är friska o närvarande om jag säger så!

Vi hade så gott som full barngrupp, och tog in en vikarie till oss! Det är alltid lika spännande att se vad det är för en prick som kommer! Man slutar aldrig förvånas om jag säger så...

Dagens vikarie drippade in strax efter nie. Personen i fråga va en ung tjej (min ålder), snyggt klädd med en sorts kavaj-jacka, kjol och högklackat... Jag (full munderad från topp till tå med kängor, överdragsbyxor, vindjacka och fleecetröja) presenterar mig, förklarar att hon ska idag vara med mig och min kollega i en barngrupp på idag 16 barn, och säger att hon kan gå in för att hänga av sig och möjligtvis byta om...hmm...där sprack det..
Hon har inga andra ytterkläder med sig...jag förklarar att vi kommer idag vara ute till ca halv elva....och snart fixar vi fram ett par överdragsbyxor hon kan få låna (de va väl snällt?)...men det passade sig minsan inte... stön...sånt här gör mig smått irriterad! Hon tog priset när hon doppa kjolen i en vattenpöl när hon äntligen böjde sig ned för att göra lite nytta...haha (förlåt för min skadeglädje, sånn är jag! haha)

Som tur va så fungerade hon bättre innomhus! haha Men hon kommer inte tillbaka imorgon!


Nästa sak som retade mig idag
En tisdag i månaden har vi APT (personalmöte), då stänger vi barnverksamheten kl 15.45...men självklart kan inte föräldrarna komma ihåg detta, trots påminnelse lappar på alla dörrar... Detta gör mig också gråhårig!!!
När klockan va tie i va det 6 barn kvar! Jag ringde dom alla, men tro för bövulen inte att dom hade svansen mellan bena när dom kom...morr


Jag anser att jag har all andledning att va en riktig argbigga eftersom jag har mens och det käns som att vissa jävlas med flit ofta (vilken barnsligt låg nivå jag är å nu haha)!

Till personalmötet skrammla vi ihop till en gigantisk godisskål som fjorde mig lite glad igen!



Slutet gott, allting gott, speciellt allt godis som jag och maria övertala layla att köpa! MUMS-FILLEBABBA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vilket pucko.. vad tänker hon med om hon vet att hon ska vara i en barngrupp?

2008-10-22 @ 19:46:02
URL: http://straawberry.devote.se
Postat av: amsibamsi

ja eller hur? Jag överreagerade inte alltså, va skönt!

Jag har själv jobbat för vikariepool tidigare, och jag kom inte så där till ett "uppdrag"...

Idag var de en ny vikarie till en annan avdelning som kom klädd PRECIS likadant!



Ska man skratta eller gråta?

2008-10-22 @ 19:55:00
URL: http://amsibamsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0