Jag överlevde!

Idag hade vi planeringsdag på jobbet.

Förmiddagen gick åt till versamhets frågor. Föräldrarmöte, Lucia firande, Samarbete mellan avdelningarna...mm...en verksamhets plan skulle skrivas också, men tiden räcker väl aldrig till.

Jag och Laila ska börja med genusprojekt. Det ska bli jätte kul!

Nu känns alllt jätte lajbans igen!


På eftermiddagen hade vi första hjälpen!
Jag har allt ifrån att få hör hur man hanterar brän/kläm/fall -skador. till att få igång andningen, blåsa i dockor. heimlichmanövern (det är rättstavat!) och massa annat! Vi fick också öva på varann. Jag fick ett gigantiskt silikon-sår på såret med massa fejk blod på , super snuskigt. Så fick Ingela fick rädda mig, Hon satte ett tryckförband med hjälp av rosa silkespapper (man tager vad man haver, vi befann oss i ateljen för tillfället). Ingela hanterade saken klockrent och fick guld stjärna, jag överlevde!

Det va jätte kul, och jag har verkligen uppdaterat min kunskap om hur man hanterar situationen om en olycka skulle vara framme! Peppar peppar ta i trä...hoppas jag slipper det!




Nu ska jag äta en leverpastejs smörgås.....

"Anne-Marie, när man äter leverpastej, då lever man..."
Citat som ett barn sa vid mitt matbord för inte så länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Helena Sandberg



Halloj på dig stjärnan!

Ville bara tala om att du var såååå schnygg som schnövit!

Kram Kökshäxan på jobbet!

2008-10-30 @ 12:36:07
Postat av: amsibamsi

Tackar tackar ;)

2008-10-30 @ 17:51:21
URL: http://amsibamsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0