kakelhysterin fortsätter

Jag vet att det är sjukt tråkigt att läsa om någon som är trött och tycker allt suger. Men de här veckan har varit tung, och jag är extremt trött! Somnat som en gris och gått och lagt mig före Christian hela veckan! Därför har inte bloggen blivit speciellt "ompysslad" denna vecka...



Men tillbaka till kakel hysterin...
Igår skulle jag kolla kakel tillsammans med min mamma (så snäll som följer med mig!) . Stället jag va hänvisad att titta på var "Centrokakel". Sökte lite snabbt på nätet och kom fram till att det fanns en i älvsjö (yes tänkte jag) . Helena på jobbet berättade att det låg en kakel butik i samma byggnad som Willy´s, så jag slog huvudet på spiken och tog förgivet att det va den samma!
Vi åkte dit. Jag blev lite fundersam när vi skulle gå in, för butiken hette "Kakeldax". Men skit samma tänkte jag och det tog inte lång tid förens jag hittade en solklar vinnare! Det va grå klinkers (sjukt bra, då lyser inte mitt långa hår på samma sätt som på vitt golv) , och stora vita kakel plattor (50x20), med en list uppifrån och ned,  vid sidan av tex handfaten som va typ mettallic färgade med glitter i. Det va precis lagom! Och jag är säker på att nästa hyresgäst inte skulle kräkas på det heller! Till och med mamma tyckte det va klockrent, och då e det ta mig fan bra! haha
Påväg ut fr butiken nöjd och glad, lägger jag märket till att det är fel j-vla gata!!!

Han som stod i receptionen va hjälpsam och började slå på datorn för att hänvisa oss till rätt ställe...vi kom fram till att den Centrokakel jag hittat i älvsjö är enbart för företag (prutt) , inte privatpersoner. Så det va bara att hoppa på penndeln och bege sig till Sumpan!
När vi väl hittat rätt butik låg det som ett mörker över oss...allt va fult! Man hade ju byggt upp så mycke i det snygga vi först hittade att inget kunnde slå det!


Imorgon ska jag åka dit igen tillsammans med Christian och hoppas på att kunna se på det hela med nya glada ögon. Vi ska då också titta på tapeter på Björklund och Wingqvist på Kungsholmstorg. Dom är bra vet jag iaf! Och jag är bombis på bar det ligger ;) haha

Efter gårdagen när jag va påväg hem igen...mörk regnig blöt förort..suck...då hör jag skenet i mörkret, glassbilen! Jag bestämmer mig för att om jag går i normal takt och den står kvar uppe på parkeringen och väntar på mig, då är det ment to be att jag ska köpa glass! haha Det vart "Smack Lakrits"!!! riktigt gott och precis vad jag behövde. Middag blev en risotto med broccoli och lax, efter det 3 glassar! Effektiv ätning är vad jag kallar det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0