Annandagen

Här är det dålig uppdatering och fullt förståligt är väl det eftersom det är jul!

Först hände det något tråkigt...
Dan före doppar dagen (onsdags) så va jag och christian ute och åt med hans familj eftersom två av hans syrror fyllt år då. Efter en trevlig kväll åkte vi hem me magen fullproppad med mat... På julafton vakar jag av att christians mobil ringer. Det va hans syster som berättar att deras mamma har ramlat i rulltrappan på väg hem, hon har legat på sjukhuset hela natten och va nu hemma med hjärnskakning, fraktur i axeln och igensvullet öga..fatta att vakna upp så på självaste julafton! Vi blev såklart jätte oroliga och christian villeåka dit, men det ville hon inte.

Så vi gjorde som vi hade planerat den dagen. Ut och köpte de sista julklapparna och vid två va vi hemma hos mamma. Helt sjukt va mycket blickar man får på sig bara för att man har på sig en tomteluva, det är ju juligt! Isabelle hade blivit ännu större och super gosig o glad, jag satte världsrekord i att få henne att skratta genom att kasta upp en valros i taket tusen gånger, det va så kul att hon blev helt röd i ansiktet och jag va tvungen att sluta så hon kunde andas. Det roliga va att hon inte tittade på valrossen ja kastade, utan bara på mig...så jag måste va en riktig tok-faster! haha Det kan jag leva med!
Jag och mamma hade gjort iordning massa god mat, det blev jätte lyckat. Såklart va det mycket av det traditionella som sill, sillsallad, skinka, köttbullar, lax...ja you name it. Men vi hade också gjort crustader med stuvade kantareller och crustiner med avokadocreme och kräftstjärt. Mmmm himmelskt!

Idag ska vi till pappa på Dalarö och fira mera jul, hoppas det inte blir julmat för det börjar jag bli riktigt trött på... Men mera julklappar blir det, jag älskar julklappar! Både att ge och få!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jo, jag hörde om Christians mamma, fy vad hemskt!

SV: Ja det ska bli jätteroligt! :D När ska du gå då?

2009-12-26 @ 12:25:54
URL: http://fridajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0