Shopping talangen is back in the game ;)



Idag hade jag inga problem att shoppa, tur att det inte va någon långvarig-allvarlig - anti-shopping-sjuka jag hade!

Historian om klänningen på vift
Allt började för ca 2 veckor sedan när jag och mamma va och handla julklappar i kista. Då såg jag klänningen på mango, ville ha, men tyckte inte attt det lämpade sig att köpa när jag är ute och shoppar till andra.
Men nu me nyårs och allt så har jag känt att jag bara måste ha den där klänningen. Men att få tag på den där sabla trasan va problem. Åkte till Vällingby igår med Michaela o Anders, där påstod dom att det va den nya kollektionen som inte kommit trorts att jag sett den två veckor tidigare i kista. Då misstänkte de att den inte skulle komma till dom...skit centrum! På Mango på Sergelgatan idag lyckades jag mellan alla galna shopping-kvinnor med vassa armbågar trycka upp min mobil me en bild på klänningen i en säljares face! Och som en räddning fr gud eller allah eller jag vet inte kanske Nalle Phu så ville hon hjälpa mig trots stressen som rådde i butiken. Det visade sig att klänningen egentligen tillhör den nya vår-kollektionen och den ska inte finnas i butiken nu, bara rea varor. Men hon såg förmodligen min ångest! Hon säger att hon vet att dom har den på lagret, ringer dit, får inte tag på den hon vill, så springer och hämtar den själv! Kan ni tänka er vilken snäll människa! Och att den satt som smäcken va ju bara underbart!

Dessutom lyckades jag fynda både ett par stövlar och en jeansväst på 50% rea! Är inte det underbart! Sen shoppade jag ju lite som inte va på rea också, men inget med rysligt oanständiga prislappar, gud va jag e bra!

Nu har jag betalat alla räkningar och slängt över pengar till sparkontot också...jag måste vara perfekt! haha


Kommentarer
Postat av: Emlan

SV: hahaha! klockrent ju



åh, nu blev jag sugen... ska nog också fylla på garderoben imorgon ;D Tycker att gina har fått in mycket fint nu faktiskt. Nyårklänningen är fortfarande ett dilemma för mig.. :(

2009-12-29 @ 19:58:26
URL: http://baraemlan.myshowroom.se
Postat av: Emelie

jaaaaaa eller hur! men när vi bokade resan så skrev vi EN väska! :'( tänkte inte så långt.. de är ju bara 4 dagar. Gjorde en "test-packning" och jag tog upp hela väskan själv.. Åh, ångest.

2009-12-30 @ 00:25:12
URL: http://baraemlan.myshowroom.se
Postat av: bettan

Vad sägs om rea shopping efter nyår? vi kan ju fynda riktigt ordenligt!!

2009-12-30 @ 15:13:52
URL: http://elliofsweden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0