Allsång på skansen!

I tisdags efter jobbet åkte jag och emelie till skansen för att gå på allsång! Hennes brorsa med flickvän och kompisar dök också upp sista sekunden. Super fint väder och packat med folk...


I "vanliga" fall när vi går på allsång brukar vi va där i god tid innan Vi kommer gärna runt två, för att sitta länge och äta massa god pickick mat och dricka massa rosé vin. Men eftersom jag jobbade kom vi dit vid sex.  Vi fick armbåga oss till en plats att lägga ut filten. Ett stort sällskap härmade vår taktik, dom tillome satte sig på vår fila utan att fråga! Det va re fräckast tyckte vi och satt där skit sura. När vi sedan nästan sket på oss av förskräckelse när dom öppna sina champagneflaskor muttrar emelie "skjuter dom en kork på mig får dom en fet smäll..." Det hinner gå ca 30 min...vi misstänker att någon spytt men det visar sig vara Champagne-sällskapets ostar som förpestar luften...sen... POFF! Emelie flyger upp, skriker o håller sig på ryggen, jag trodde hon drev och garva så ja nästan kissa på mig! Men hon skojade inte! Hon va träffadi ryggen av deras kork!  


Picknicken denna dag vart i enklaste väg, vitt vin, jordgubbar och bigarråér. I brist på annat vart det kaffe plast muggar, men vi klagade inte. Va ju en ganska snygg ridå för vad som egentligen döljes i muggarna...

♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0