det är så typiskt!

Hel veckan har barn efter barn insjuknat o antingen vattkoppor eller magsjuka...jag o michaela har mått mer eller mindre illa men eftersom man anser att man är hyfsat obesegbar så fanns det inte en chans att jag trodde jag skulle åka på skiten...

Dagen börja med illamåenda hela förmiddagen... Till lunch blev det morots-soppa med linser, lät ju riktigt läbbigt....men jag hade inga problem att få i mig tre tallrikar ändå, man e väl ingen mjukis :)

Jane gick hem....Anna gick hem.....någon va tvungen att gå över på solen o hjälpa till eftersom dom skulle på teater o va en kort. Jag ryckte snabbt det strået! Mina gamla barn ju! :) Så jag o Martha stack iväg på teater me 8 av de älsta, men under hela föreställningen så satt jag o titta efter toaletten..klara mig där...men på bussen på vägen hem kunde ingen sitta på eget säte, utan skulle absolut va i knät på mig (dom har varit skit blyga hela veckan o nu va alla som blodiglar!)...färdig att kräkas igen, men ja klara mig... Kommer hem o känner mig värre, ringer Michaela o kollar hur det är me henne, hon mår bättre! Jag ser min räddning, snart kommer jag också må bättre! Under tiden försöker jag vila ögonen på soffan...
Christian kommer hem, stressad, ska spela badminton me rasmus. Han börjar babbla om smörgåsar...då rann bägaren över! In på toa fort som fasen o inse att morots-soppan me linser inte ändrat utseende! ;(

Jag är sjuk! O det är första veckan på jobbet! Det här är inte okej...
tur att jag inte hade så viktiga tider idag, o att det är så mycke barn borta!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Åh! krya på dig sötnos

2009-03-22 @ 01:04:58
URL: http://moreofelli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0