Skrämmande!

Idag va jag på det stället som ingen uppskattar att vara...ingen tycker att det är roande och ingen njuter av sitt besök! Dessutom är det dyrt :( Men det är ändå lika viktigt att gå dit som att borsta tänderna varje dag! Och det va ju just det som skulle kontrolleras! Min tandläkare skulle få undersöka mina tänder och se om tandtrollen byggt några flashiga skyskrapor i mina fina vita oskyldigt tänder.
Nervös va jag...såklart! Man vet ju aldrig va som väntar, sista ja va där fick jag göra en rotfyllning och det va allt annat än trevligt/behagligt eller roligt. 

Jag hade tur! Inga hål! Brilljant smile! Däremot har jag ett par månader stört mig på att en av mina framtänder saknar en liten-liten-pytte flisa...tanden är vass mot tungan och det syns (tycker jag, men ingen annan)! Han förstod va jag menade och fixa till det super snabbt, dessutom så har jag andra tänder (dom brevid framtänderna) som inte är symmetriska (tydligen inget som andra heller sett). Men min snälla tandläkare va så förstående och fixa och trixa till det också :)

692 kr fattigare, men vetskapen av att tänderna sitter där dom ska är värt var enda krona! Man får fortsätta jobba med tandtråd och fluortabletter, för godis-råtta är näst intill mitt förnamn!



Och just nu bakar godisråttan såklart tosca-muffins (hållå, belöning för att jag varit så duktig)! Vi får se hur dom blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0