haha börja nästan likna en matblogg det här ju!

Det kan jag leva med ;) Mat är ett rätt stort intresse för mig, så det vore konstigt om det inte återspeglades i min lilla ego-blogg ;) haha Tycker det ser rätt trevligt ut!

Jobbdagen har varit toppen, med andra ord har alla barn varit gullegrisar idag till skillnad fr igår när alla va små otacksamma monster som hade djävulshorn som stack ut ur pannan...okej okej, jag kanske överdriver en aning, men på så sätt kan man ju skoja till det tråkiga!

Efter jobbet gick jag hem och va bak sugen...

Jag måste bara göra klarhet i en sak:
Att vara bak-sugen är inte det samma som att vara smak-sugen!
Att baka ses (av mig) mer som pyssel, terapi, mys...det doftar dessutom oftast ljuvligt! Men att äta upp allt sedan är något jag ofta låter bli. Christian är riktigt otacksam, han smakar knappt på grejerna. För han gillar helt enkelt inte sötsaker speciellt mycke (vilken gris va? haha). Jag tycker det är gott, och blir riktigt glad när det blir lyckat. Men, jag varken kan eller får äta lika mycke som jag bakar. Jag går liksom upp 3 kg bara jag tittar på en bulle! haha
Stoppar man in nybakat i frysen så resulterar det oftast i att det inte blir lika gott eller att grejerna glöms bort och hittas den dagen det är dags att frosta av frysen!
Men att ta med sig det man bakar till jobbet är riktigt bra har jag märkt! Alla blir super glada och tycker man är duktig. Och det tar slut, riktigt tillfredsställande!

Så imorgon är det jag som hoppsar till jobbet med en stor plåtburk fullproppad med rosa maränger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0