Dags att komma ur semester vanorna!

Dagen blev nästan så kanon som jag förväntade mig...
Vakna...ställde mig på vågen och insåg att jag inte skenat upp i vikt lika mycke som jag befarat! 2 kg upp över sommaren kan jag leva med, men det ska bort igen(och gärna mer än så)!
Regnet öste däremot ner (då menar jag verkligen SKYFALL)!!! Studsa iväg till jobbet utan varken joggingtur eller promenix, bussen dög fint...bortförklaringen va både regn och att jag snozza på tok för länge för andra alternativ!
Va på strålande humör trots utflykt inbokad me regnet som bråka... Men jag va på strålande humör och innan jag visste ordet av så avtog regnet precis lagom till att alla ungarna (OCH JAG!) stod redo på gården me "skydds-utrustning"(-regnkläder)! haha Satte igång me ett sjörövar tema, och dagens mission va att vi hitta en flaskpost, sjukt kul och lyckat!
Efter jobbet blev det promenad och sedan storhandlig av BRA MAT! haha
Och på menyn stod det anna skippers kokos fisk, mums! Receptet har jag lagt upp innan och det hittar du HÄR! Testa, det är riktigt gott! (däremot så öser jag på med mer en av det dubbla av allt som ger smak, dvs vitlök, buljong och sambal) Men det är såklart en smaksak!


Avokado och vitkol fick fylla halva tallriken :) Proppmätt och nöjd!

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka få bort allt glitter som pryder min hårbotten...arbetsplatsolycka kan vi kalla det haha Sedan väntar skånefruar och de äckliga kungarna av tylösand :)

Just de, ska leta fram måttbandet också...vågen gör inte alltid som jag vill och tycker, så jag ska ge måttbandet en chans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0